fbpx

3/10/2021, 20.00 h.
Jazz Dock

16. ročník mezinárodního hudebního festivalu Americké jaro rozezní 3. října v Jazz Docku dvě výjimečná uskupení, v první části večera Vilém Spilka Quartet a v té druhé Aga Zaryan Trio. 

(Vstupné v předprodeji na sezení 600 Kč, na stání 350 Kč, na místě v den koncertu na sezení 700 Kč, na stání 400 Kč.)

Partnerem koncertu je Polský institut v Praze.

VILÉM SPILKA QUARTET

Radek Zapadlo – tenor saxofon, Vilém Spilka – kytara, Vlastimil Trllo – kontrabas, Martin Kleibl – bicí

Vilém Spilka Quartet vznikl v roce 2013 a je dalším v řadě společných hudebních aktivit, ve kterých mají prsty Vilém Spilka a Radek Zapadlo – hrají spolu také v Unity Quartet, Two-Generation Triu či kvartetu legendárního kontrabasisty Vincence Kummera. Jejich aktuální počin zachovává léty společného hraní budovanou, skoro až telepatickou souhru obou hudebních přátel, ale zároveň zkoumá nový hudební materiál z pera hudebních skladatelů nejrůznějších žánrů i z jejich vlastní autorské dílny. Kombinace saxofonu a kytary má navíc neopakovatelnou zvukovou kompatibilitu a nejlépe vynikne v přítomnosti spolehlivé a invenční rytmické sekce. V ní se sešli hudebníci se zkušenostmi z celé řady žánrů, energický bubeník Martin Kleibl a univerzální hudební voják, kontrabasista Vlastimil Trllo.

AGA ZARYAN TRIO

Aga Zaryan – zpěv, Szymon Mika – kytara, David Dorůžka – kytara

Aga Zaryan platí v současné době za nejvěhlasnější polskou jazzovou zpěvačku. Na svém kontě má 9 alb, z toho většinu vydanou prestižními vydavatelstvími Universal a Blue Note. Spolupracovala mimo jiné se jmény jako Jacob Collier, Freddy Cole, Brian Blade, Geri Allen, Tomasz Stanko, Munyungo Jackson, Larry Koonse a s mnoha dalšími. Její nový projekt je postavený na autorských kompozicích podle textů americké básnířky Sary Teasdale. A oproti předešlým albům ji ukazuje v komornějším světle, v doprovodu dvou zřejmě nejvyhledávanějších jazzových kytaristů ve střední Evropě, Szymona Miky a Davida Dorůžky. V Praze zazní v premiéře větší část tohoto nového programu, doplněná o skladby z předešlých alb, které pro ni napsal David Dorůžka a další autoři. Obecně se dá říci, že hudba Agy Zaryan je velice silně zakořeněna v jazzové hudbě 20. století, ale svou otevřeností, barevností, expresivitou a intimitou zároveň se řadí k tomu nejprogresivnějšímu, co se na evropském kontinentě v posledních letech objevilo.